۱۳۹۵ اسفند ۲۲, یکشنبه

تشخیص نوع پوست شما (طبیعی، چرب و خشک)

تشخیص نوع پوست شما (طبیعی، چرب و خشک)

پوست طبیعی

پوست طبیعی پوستی است که ضایعه قابل رویتی نداشته باشد و شخص در پوست خود احساس ناراحتی نکند پوست طبیعی در یک فرد ممکن است از نظر ساختمان و فیزیولوژی در قسمت های مختلف بدن متفاوت باشد و با گذشت زمان نیز تغییر نماید.
با افزایش سن در اثر پروسه ی مسن شدن و نیز تحت تاثیر عوامل خارجی که مهم ترین آن ها اشعه ی UV است، تغییراتی در پوست ایجاد می شود که بیشتر درم را تحت تاثیر قرار می دهد
عکس از شناخت نوع پوست
تشخیص نوع پوست
به این صورت که ضخامت محتوای کلاژنی و نیز مقدار پروتئو گلیکان ها و هیالورونیک اسید درم کاهش می یابد همچنین الاستوز نیز در درم ایجاد می شود این تغییرات در اثر تماس با اشعه ی UV تشدید می شود که باعث کاهش الاستیسینی پوست می گردد.
در زمان بلوغ، تغییرات هورمونی باعث افزایش تولید سبوم می شود و بعد از آن ها در بزرگسالی به تدریج مقدار آن کاهش می یابد که در زنان بعد از یائسگی، این کاهش به مقدار قابل توجهی می رسد.

پوست چرب

پوست چرب در هنگام بلوغ ایجاد می شود پوست چرب در قسمت های فوقانی بدن که تعداد زیادتری غدد سبابه وجود دارد، دیده می شود.
از نظر بالینی پوست چرب را می توان به دو دسته ی ساده و عارضه دار تقسیم نمود:
  • در حالت اول: که در هنگام بلوغ و جوانی به طور شایع دیده می شود، پوست ضخیم شده و افزایش ترشح سبوم باعث می شود که پوست صورت به خصوص در ناحیه پیشانی و بینی، براق به نظر برسد.
  • در حالت دوم: ضایعات آکنه ای و درمانیت سبورئیک نیز همراه با پوست چرب وجود دارد.
دگر خدمات:

ماسک بلک

پوست خشک

فرد دارای پوست خشک، احساس گرفتگی و سفتی پوست دارد و نمای پوست، شکننده و پوسته پوسته است.
پوست خشک معمولا همراه با کاهش عمل کرد دفاعی لایه ی شاخی است دهیدراتاسیون لایه ی شاخی باعث می شود نرمی و انعظاف پذیری پوست، کاهش یابد و اختلالات کراتینیزاسیون باعث تغییر در ساختمان و اتصال کراتینوسیت ها می گردد که این خود  باعث متابولیسم غیر طبیعی پوست می گردد.
پوست خشک می تواند به صورت اکتسابی در اثر تماس پوست با نور خورشید، هوای سرد، هوای خشک، باد، گرما، مواد شیمیایی مثل دترژن ها و حلال ها، مصرف داروهایی مثل رتینوئیدها ایجاد شود یا به صورت اولیه به شکل پوست شکننده، پوست افراد مسن، خشکی پوست خفیف Xerosis Vulgaris و بیماری هایی مثل ایکتیوز و درمانیت آتوپیک تظاهر نماید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر