۱۳۹۵ اسفند ۱۵, یکشنبه

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری

اعتبار و برتری در بین رقیبان

اخذ گواهینامه نام تجاری یا همان برند یک سند معتبر با مزایای مختلف برای کسی است که آن را از اداره کل مالکیت صنعتی دریافت می کند.
ثبت علامت تجاری  در ایران بدین صورت انجام می پذیرد که نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح نشانه، آرم، لوگو، نماد یا طرح ترکیبی از اینها می باشد از کاربردهای نام و علامت تجاری شناساندن محصول با خدمات شرکت ها و موسسات از یکدیگر می باشد ثبت علامت تجاری در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکت های رقیب می باشد.
هر تولید کننده و صاحب مشاغلی برای محصولات خود باید نامی انتخاب کند که مشتریان برای خرید و شناخت محصول بدنبال نام تجاری محصول باشند.
اصل و اساس شروع هر فعالیت یا تولید، انتخاب نام تجاری و ثبت علامت تجاری آن برای جلوگیری از کپی برداری سایرین می باشد امروزه صاحبان اکثر مشاغل برند خودرا به ثبت رسانده اند و شاید به فکر ثبت علامت تجاری دوم و یا سوم و … برای محصولات خود می باشند.
ثبت علامت تجاری در تمامی رشته های مشاغل مختلف یا کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که می توان به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند را به همراه دارد.
در صورت ثبت نام تجاری در صنف خود می توانید انحصار را در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده و کپی برداری از رقبای خود بگیرید.
وقتی برندها دارای ارزش مالی می شوند که نکات مختلفی روی آنها انجام شود مثلا نوع اسم برای هر صنف متفاوت می باشد و یا فارسی و یا لاتین بودن آن و یا نوع کالاهایی که برای آن انتخاب می شود و رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت آن که بهتر است با کارشناس مربوطه مذاکره شود و  یا نوع تبلیغات و به بازار عرضه کردن آن
به طور کلی نام تجاری باید دارای شرایط زیر باشد:
  • متمایز و مختص باشد.
  • معرف کیفیت و امتیازات محصول باشد.
  • ترجمه آن به زبان انگلیسی آسان باشد.
  • تلفظ آسان داشته باشد حدالامکان کوتاه باشد.
  • باید بتوان آن را ثبت کرد و تحت حمایت قانونی قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر