۱۳۹۵ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

جذبه چیست؟

بعضی وقتها آدمها در یک نگاه عاشق میشوند. شاید به خاطر اینکه شما با تصویری که از زن یا مرد رؤیایی، در ذهنشان دارند، مطابقت دارید؛ یا شاید به خاطر خصوصیات ظاهریتان ؛ یا به خاطر اینکه در شرایط خاصی شمارا دیدهاند و…بعضی وقتها نیز یکروند نسبتاً طولانی باید بگذرد تا کسی به شما علاقه مند شود. طرف مقابل شما هر طور که عاشق شما شده باشد، شما میتوانید عشق او نسبت به خودتان را، هم سوزان تر کنید و هم برایش جذابتر شوید.
اما حالا برویم سراغ اصل مطلب یعنی تعریف جذبه:
“توانایی و قابلیتی است که بعضی از افراد برای ایجاد رابطهی دوستانهتر برخوردارند و باعث میشود دیگران در حضور آنها احساس بینظیری داشته باشند ”
جذبه یک خصوصیت و مهارت شخصیتی است که میتوانید با انجام تکنیکهای ارائه شده، به آن دستیابید

انواع سطوح جذابیت:

جذابیت دولایه (سطح) دارد: لایهی اول سطحیتر است و به خصوصیات ظاهری شما برمیگردد؛ اما لایهی دوم که عمیقتر است، به رفتارها، طرز تفکر و درونیات شما برمیگردد. شما برای اینکه جذابتر شوید باید روی هر دولایه کارکنید یعنی هم بر روی زیبایی و تناسب اندامتان و هم بر روی خلق وخو و رفتارتان
لایه ی اول تأثیر آنیتر و وسیعتری دارد درحالیکه لایهی دوم تأثیر ماندگارتر و عمیقتری دارد. به همین دلیل است که اگر میخواهید خیلی زود دیگران را مجذوب خود کنید، باید بر روی زیبایی ظاهریتان کارکنید.
اما در این قسمت تو را با راهکارهایی کاملاً عملی آشنا میکنم که با انجام و کاربست هرکدام از  بتونی بر جذابیت خود بیفزایی. نکتهی قابل تأمّل این است که در این فایل فقط راحلها را ، آنها به طور مختصر برمیشماریم ولی هرکدام از آنها را در فایل تخصصی مربوط به خودش، بهطور مفصل مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهیم.
اما این راه حل ها کدامند:

با اعتماد به نفس باشید

این مهمترین راز جذابیت در تمام دنیاست. برای اینکه با اعتمادبه نفس باشید، باید خودتان را قبول داشته باشید و برای اینکه خودتان را قبول داشته باشید، باید آدم قابل قبولی باشید. اگر احساس میکنید که زیاد خودتان را قبول ندارید، نگاهی بیندازید و ببینید که چرا این حس را دارید؟
اگر اخلاق خوبی ندارید، تغییر خصوصیات اخلاقی نیز ممکن است (اگرچه کار سختی است) اما زمان میبرد ولی ارزشش را دارد چون یکی از عوامل تأثیرگذار در جذابیت است. اخلاق بدتان را با کمک دیگران پیدا کنید و آنها را تغییر دهید. یک تغییر کوچک، مساوی است با یک تحول بزرگ در رابطه ی شما.
همچنین میتوانید تمام دستاوردهایی را که در زندگیتان به دست آوردید، بر روی کاغذ نوشته و آن را بر روی دیوار اتاقتان بچسبانید تا با دیدن آنها انرژی مضاعفی بگیرید. از کلمات تأکیدی نیز استفاده کنید. با این کار با ناخودآگاهتان حرف میزنید و بهتدریج میتوانید ذهنیت و رفتار خود را تغییر دهید؛ و… (تمام راز و رمزهای مربوط به اعتمادبه نفس در کتاب مربوط به خودش بهطور مفصل بحث میشود)

در ابراز احساسات، سخاوت داشته باشید

هیچ یک از افراد از آدمهایی که برای ابراز احساسات جانشان بالا میاید، خوششان نمی آید. مطمئن باشید (دوست یا همسرتان ) برای پی بردن به آنچه که در دل شماست، اگر مجبور باشند بهطور مدام اصرار و التماس کنند (و شما در ابراز احساسات ناز کنید)، خیلی زود فرسوده میشوید و دیگر جذبه ی سابق را نخواهید داشت.
شاید آدم هایی که دور خودشان یک قلعه با دیوار بلند کشیده اند، بعضی وقت ها جذاب و دست نیافتنی به نظر بیایند اما مطمئنا در یک رابطه ی صمیمانه ی طولانی مدت، واقعا خسته کننده می شوند، گاهی خوب است که برای غریبه ها این طور باشید نه برای (دوست یا همسرتان)
احساسات ازجمله چیزهایی است که هرچه بـــــیشتر به دیگران بدهید، نه تنها کم نمیشود بلکه بیشتر و بیشتر هم میشود؛ بنابراین از ابراز احساسات به دوست یا همسرتان نترسید (چه احساسات خوب و چه احساسات بد!)
صمیمیت با اشتراک گذاشتن احساسات ایجاد میشود پس برای ایجاد و حتی حفــــظ رابطهی دوستانه، از ابراز احساسات نترسید (البته در جای مخصوص به خود)

راحت باشید

سخت گیری ها، رسمی بازی ها، تعارفات و پنهان کاری ها به تدریج جذابیت شما را کاهش می دهند و در دراز مدت نیز باعث قطع رابطه می شود.
کسانیکه تازه ازدواج می کنند، در ابتدا اصلا راحت نیستند، بطوریکه از لفظ شما استفاده می کنند که البته زمان کار خود را خواهد کرد و رفته رفته راحتی بین شما برقرار می شود البته شما نیز باید در این امر، فعالانه تلاش کنید و راه حل هایی که در آینده ای نزدیک به شما اراده می شود را موبه مو اجرا کنید تا بر این امر هرچه زودتر فائق آیید.

خیال پرداز باشید

هیچ چیز به اندازه ی همراهی با یک آدم خیال پرداز و امیدوار به آینده، به آدم روحیه نمیدهد. زیادی واقع گرا بودن اصلاً چنین فردی، جذاب نیست زیرا دراینصورت اینطور به نظر میرسد که زندگی خشک و بی هیجانی داشته باشد.
البته منظورم این نیست که خیالبافی کنید که دراین صورت نه تنها به خواسته ی خود نزدیکتر نمیشوید بلکه باعث میشود که اطرافیانتان از شما دوری گزینند. منظورم این است که خیالپردازی هایی کنید که به واقعیت نزدیک و با آن رابطه داشته باشد. درواقع خیالپردازیای منطقی داشته باشید. اینطوری هم جذابتر میشوید و هم زندگی بهتری خواهید داشت و هم رابطه ی دوستانهی بادوامتری با دوست یا همسرتان خواهید داشت.
همانطور که تأکید کردم؛ خیالبافی و خیالپردازی باهم فرق اساسی دارند. خیالبافی هیچ اساس و منطقی در ورای آن وجود ندارد درحالیکه در پشت خیالپردازی یک ماجرای منطقی  وقتی میخواهند آن را برای ، و اساسی وجود دارد. مثلاً: وقتی کودکان کامیونی را میبینند مادر خود توصیف کنند، میگویند:”در بین راه ماشینی دیدم که هزارتا چرخ داشت ” شاید این گفته ی کودکان از طرف مادران دروغ تلقی شود ولی روانشناسان به تازگی اثبات کرده اند که این گفته های کودکان یک نوع خیالپردازی محسوب میشود که در آینده نیز بر میزان هوش و قدرت تکلم و… تأثیر میگذارد.
محصولات پیشنهادی:

ماسک بلک

خوش تیپ باشید

همه ی ما از افراد خوشتیپ بیشتر خوشمان میاید بنابراین برای اینکه جذاب شوید، باید شیک باشید و لباسهای شیک هم بپوشید. پوشیدن لباس شیک هرگز به این معنی نیست که لباسهای گران قیمت بخرید و یا لباسهای مدشده را بپوشید بلکه منظور من این است که به دنبال لباسهایی باشید که به تن شما میاید و همچنین برازندهی شخصیت شماست.
در انتخاب لباس از دیگران نیز [همسر و یا یک دوست صمیمی ]مشورت بگیرید چون ازنظر او مهم است که جذاب شوید یا نه. همانطور که اشاره کردم؛ شیک بودن به هیچ وجه به معنای زیاد خرج کردن نیست بلکه به این معنی است که لباسهایی را انتخاب کنیم که به ما میاید [نه مد است و یا گرانقیمت و یا برند بخصوصی]

تناسب اندام

تناسب اندام هم یک عامل بسیار مؤثر در جذابیت میباشد. اگر  نگاهی به اطراف داشته باشید، خواهید دید که افراد زیادی بر روی این عامل سرمایه گذاری زیادی میکنند زیرا به این نتیجه  رسیدند که تناسب اندام رابطه ی مستقیمی با جذابیت دارد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که علاوه بر وجود رابطه ی مستقیم بین تناسب اندام و جذابیت، رابطه ی غیرمستقیم نیز بین آنها حاکم است. چگــــــونه؟
تناسب اندام یکی از گام های مهم و اصلی رسیدن به اعتمادبه نفس میباشد و از طرفی اعتمادبه نفس نیز رابطه ی مستقیمی با جذابیت دارد بنابراین تناسب اندام با تأثیر گذاشتن بر   به طور غیرمستقیم نیز (علاوه بر اینکه به طور مستقیم نیز بر آن تأثیر ، روی اعتمادبه نفس میگذارد) بر جذابیت تأثیر دارد. پس بیجا نیست که افراد بر روی تناسب اندام خود سرمایه گذاری کرده و به طرق مختلف در پی ایجاد و حفظ آن هستند.
لازم به ذکر است که کلیه ی راههای مربوط به تناسب اندام در فایل مربوط به خودش بحث میشود. بهطور مختصر با آنچه که در جذابیت تأثیرگذار بود، آشنا شدید ولی فقط این عوامل نیستند که در جذابیت تأثیرگذارند بلکه عوامل دیگری نیز هستند که در این امر تأثیر میگذارند و میتوانید آنها را در راهکارهای زیر جستجو کنید.

فاکتورهای جذابیت مردان از نگاه زنانشان

در این قسمت شمارا با فاکتورهایی آشنا میکنم که میتواند مردان را یک گام به جذابیت نزدیکتر کند. البته این راهکارها فقط مختص مردها نیست بلکه خانمها نیز میتوانند برخی از آنها را برای خودشان به کار بگیرند و در زندگی زناشویی خود از آنها بهره گیرند؛ اما این فاکتورها کدام اند:

با او موافق باشید

هر کاری که دوست دارید انجام دهید ولی وقتی زنتان به شما اعتراض کرد و خطای شمارا دید، معذرت خواهی کنید. این را بدانید که خانمها خیلی کم فراموش میکنند بنابراین ماجرا را کش ندهید و همان موقع با عذرخواهی، قضیه را فیصله دهید. اگر دقت کرده باشید بسیاری از دعواهای زناشویی از همین [عدم معذرت خواهی] شروع میشود. امام صادق (علیهالسلام )میفرماید:”بر شوهر، در تعامل با همسرش سه چیز ضروری است که یکی از آنها موافقت با وی است تا محبت و میل او را به خود جلب کند ” ابتدا کاری که میخواهد را انجام دهید بعد کارهای خودتان را. البته اگر کارهای شما مهمتر است، با آرامش به وی بفهمانید که بعد از انجام کار شخصیم، به کار تو میرسم.

در اشتباهات شجاع باشید

مرد واقعی کسی نیست که اشتباه نمیکند بلکه کسی است که آنقدر شجاعت دارد که اشتباهات خود را با فروتنی بپذیرد. مطمئن باشید که راه خطایی نمیروید و به یاد داشته  . هیچوقت یک نفر مقصر نیست و دیگری کاملاً بیگناه ، باشید که در یک رابطه ی دوطرفه ولی اگر همسرتان مقصر باشد، بازهم معذرت خواهی شما، مفید خواهد بود چون هم او به اشتباهش پی میبرد و همچنین در اعماق قلب خود، به شجاعت و مهربانی شما افتخار خواهد کرد.

تصمیم خود را به سرعت نگیرید

کمتر زنی پیدا میشود که اینگونه سؤالات را برای مهمانی فردا شب چه بپوشم یا « نپرسد باید بدانید  » برای ناهار چه چیزی درست کنم؟ هر « که هرگز از این جوابها استفاده نکنید برای  » چه دوست داری بپوش (یا درست کن) اینکه جواب اینگونه سؤالات از اهمیت بالایی برخوردار است و با چنین جوابهایی ناراحت میشوند.

در تعریف کردن بخیل نباشید

از رفتار و کارهایی که همستران می کند، تعریف و تمجید کنید، برای این کار لازم نیست که سرویس طلا بخرید! فقط کافی است کمی فکر کنید و کارهایی را به یادآورید که او تابه حال انجام داده است و شما بی توجه بوده اید. مثلاً اگر هرروز صبح زود، از خواب بیدار میشود تا برای شما و فرزندان صبحانه آماده کند، میتوانید بگویید:”عزیزم از اینکه با تو ازدواج کرده ام خیلی خوشحالم “مطمئن باشید که اگر همسرتان بفهمد چقدر قدردان زحمتشان هستید، برای دفعات بعد بسیار پرانرژی و با عشق بیشتر به شما لطف میکند.

وقتی همسرتان سر شما داد می کشد

درست است که شما مرد خانواده اید و احترام لازم دارید ولی این را نیز به خاطر بسپارید که همسر شما یک زن است میباشد و با تمام حساسیتها و ظرافتهای روحی یک زن، گاهی فشارهای روحی زندگی، مشکلات اقتصادی، جروبحث با شما، تربیت بچه ها و… او را آنقدر تحت فشار میگذارد که نیاز به کیسه بوکس دارد بنابراین اجازه دهید سر شما داد بزند و خود را تخلیه کند و شما نیز هیچ کاری نکنید و فقط آرام باشید. این داد زدن بیش از چند دقیقه طول نمیکشد و درنهایت نیز از شما معذرتخواهی به شما می کند و از اینکه شوهری به این خوبی دارد که او را درک می کند، به شما می بالد.

ارزشمندتر بودن وقت در مقابل پول

آیا تابهحال شده که به خانه بیایید و ببینید زنتان سرش درد میکند؟! در این حالت شما چه پیشنهادی میکنید؟ شک ندارم که میگویید قرص بخور و یا قرص را برای او میاورید و یا در بهترین حالت به او میگویید که برویم دکتر !ولی این را بدانید که در چنین حالاتی، همسرتان به قرص و دکتر نیازی ندارد بلکه فقط کافی است، وقت بیشتری را در اختیار وی بگذارید و بیشتر به او محبت کنید. شک نکنید بعد از مدتی سردردش خوب خواهد شد.

من عاشق تو هستم

اگر میخواهید یک عمر در کنار همسرتان زندگی خوشبختانه ای داشته باشید، یاد بگیرید که هرلحظه با رفتارتان نشان دهید که دوستش دارید و عاشق وی هستید. این را بدانید که محبتی که فقط در قلب بماند و در گفتار و عمل نشان داده نشود، فایدهای ندارد؛ بنابراین هر، ازچندگاهی با زبان به او بگویید که عاشق وی هستید و از اینکه با وی ازدواج کرده اید خوشحال هستید.

کاری به تناسب اندام همسرتان نداشته باش

اگرچه تناسب اندام یکی از راههای بسیار سریع برای جذاب شدن میباشد ولی نباید به برنامه های همسرتان برای جذاب شدن دخالت کنید و فقط شما باید کارهایی که در این راستا از شما درخواست می کند، انجام دهید مثل دادن پول برای خرید ژل لاغری، تهیه ی کلاس های ورزشی و …
پس به او نگویید چه بخورد و چه نخورد/موی خود را چه رنگی کند/لباس چه رنگی بپوشد و…البته این را نیز مدنظر داشته باشید که اگر همسرتان از شما نظر خواست حتماً نظرتان را اعلام کنید و یا میتوانید در هریک از زمینه های بالا، به همسرتان مشورت دهید. مثلاً  “. خیلی جذاب به نظر میرسی ، بگویید:”

زنانه یا مردانه؟

کاری به این امر نداشته باشید که او چقدر زنانه یا مردانه است. اگر همسرتان از آن دسته از آدمهایی است که حوصلهی آرایش و پیرایش ندارد، وی را سرزنش نکنید. شاید یکی از راهحلها در این زمینه این باشد که مرد در آرایش و پیرایش به همسر خود کمک کند. دراینصورت زن برای این کار ترغیب میشود.

حامی او باشید

هیچوقت سعی نکنید که تمام اطرافیانتان را تحت کنترل خود دربیاورید. این کار ازنظر زنان، زشتترین کار محسوب میشود زیرا در آنان احساس عدم امنیت به وجود میاورد.

زن ستیز نباشید

زن را برای پخت و پز و رفت و روب نخواهید و وی را به عنوان فردی که جایگاهی در اجتماع ندارد، نگاه نکنید. آشپزی کردن جزو وظیفه ی یک زن نیست بنابراین یک زن میتواند قدر دان او باشید، به طور کاملاً قانونی از این امر امتناع کند. حالا اگر زنی آشپزی میکند چون این قدردانی چیزی از ارزش هایتان کم نمیکند بلکه همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، زیادتر هم میکند و باعث میشود که همسرتان با انرژی و شوق بیشتری برای شما و فرزندتان غذا آماده کند.

فقط گوش دهنده حرفه های او نباشید

همه از اینکه کسی با دقت به سخنانشان گوش دهد، لذت میبرند. زنان از اینکه مردان علاوه بر گوش دادن، با آنها تعامل برقرار کرده و جواب هم میدهند؛ لذت میبرند ولی از طرفی تنها سر تکان دادن و آهان گفتن کافی نیست. وارد بحث شوید، مخصوصاً اگر علاقهای به بحث موردنظر ندارید چون این کار به زن میفهماند که برای شما مهم است.

رمانتیک باشید

خانمها نیاز دارند که مورداحترام قرار بگیرند بنابراین مردی که سر سفره ی غذا شمع روشن کند، دائماً برای او گل و شیرینی بخرد، برای اینکه نشان دهد به یاد اوست با وی تماس تلفنی برقرار کند، به چشمان همسرش خیره شود و…؛ باعث میشود که یک مرد، رمانتیک شود و در مقابل خانم نیز برای قدردانی، گرایشها رمانتیک خودش را در طبقه ی اخلاص قرار میدهد.

هنرمند باشید

یک مرد برای اظهار عشق و علاقه اغلب از خلاقیت خود  باید استفاده کند. برای مثال: برای همسرش شعر بسراید، نقاشی میکشد و خلاصه کارهایی میکند که هیچ مردی تابه حال آن را انجام نداده است.

بامزه باشید

برخی از مردان در خانه به گونه ای هستند که هر وقت ستون خانه به حرف آمد، آنها نیز به حرف میایند. به هیچ وجه اینطور نباشید و همانطور که در ابراز احساسات نباید بخیل باشید؛ در حرف زدن نیز نباید بخیل بود. تعریف یک جوک، داستان عاشقانه و از این قبیل کارها میتواند جذابیت شما در نزد همسرتان را منجر شود.

تناسب اندام

مطالعات نشان می دهد افرادی که از جذابیت جسمانی برخورداد هستند، به احتمال بیشتری به عنوان دوست یا معشوق انتخاب می شوند زیرا دوست داشتنی تر، اجتماعی تر، شادتر، احساسی تر و همچنین لایق تر به نظر می رسند.

ظاهری آراسته داشته باش

تمیز و مرتب باشید. هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شمارا جذب میکند. برخی افراد بر اساس تصوری اشتباه، برای جذاب شدن به زحمت زیادی میافتند و خود را به شکلهای عجیب و غریبی درست میکنند؛ غافل از اینکه آنها هیچ جذابیتی را برای خودشان به ارمغان نیاورده و همهی این کارها، کار بیهودهای بوده است.
مهمترین مسئله در این قسمت این است که مرتب و هماهنگ و درعین حال ساده باشید. نامرتب بودن، حتی حرفهای قشنگ و مثبت شمارا نیز خراب میکند.

سکوت را ترجیح دهید

غالب افراد به اشتباه برای اینکه جذابتر شوند، بیشتر شلوغ  میکنند و با صحبت کردن زیاد و بیجا، به بیراهه میروند. سکوت یک تأثیر ذهنی و روانی بسیار قوی دارد. در سکوت، فرد در پیرامون خود خلأ ایجاد میکند و هر خلأیی، جذابیت را سبب میشود؛ بنابراین آنهایی که بیشتر صحبت میکنند و کمتر میشنوند؛ از جذابیت خود میکاهند .حال آنکه سکوت و گوش دادن بیشتر شمارا عاقل تر و قابل اطمینان تر جلوه میدهد و این زمینه ی مساعدی برای صمیمیت بیشتر و درنهایت جذابیت است.

نرم و ملایم صحبت کن

هنگامی که نرم و ملایم صحبت می کنید، افراد را جذب می کنید و به راحتی می توانید بر روی آن ها تاثیر بگذارید، آدم های خشن و زودجوش، افراد مناسبی برای اطمینان کردن نیستند.

محترم باشید

با احترامی چه به خود و چه به دیگران، باعث کاهش جذابیت شما میشود. شما هم باید در ظاهر آراسته باشید و هم در باطن وارسته. افراد مؤدب و متین و محترم، بدون تردید جذابترند و این جذابیت از درون آنها موج میزند. زیاد شوخی نکنید ولی بسیار لبخند بزنید. شوخی فراوان از انرژی ذهنی و جذابیت شما مرزهای لازم بین افراد را از بین میبرد. متبسم ، می کاهد چراکه شوخی فراوان به تدریج باشید که تبسم به چهره ی شما جذابیت عمیقی میبخشد. در تبسم؛ سنگینی، متانت و همچنین جذابیت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر