۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

تاثیر نگهداری گل و گیاه در محیط کار

واقعا زندگی چیست؟ معنی و مفهوم این کلمه در این دنیا به نظرتون چی میتونه باشه؟
تاحالا به گلخانه رفتید ؟ اصلا مگه میشه آدم تو بدترین حالت باشه و بره اونجا ذهنش باز نشه و فکر و خیالاتش به سمت افکار مثبت سوق داده می شه من خودم به شخصه زمانی که دلم میگیره میرم گلخانه ای که تو محلمون هستش و همینطوری قدم میزنم بهتون توصیه میکنم حتما این کار رو انجام بدید خیلی براتون خوبه و تاثیر فوق العاده ای برای روحیه خودتون داره 
و اما میریم سر قضیه استفاده از گل و گیاه توی محیط کار خودمون به شرکت های بزرگ توی دنیا محیط کاری که برای کارمندانشون ایجاد کردن توجه کردید؟ خوب این ها که کارشون درسته و از روی علم و منطق هر کارشون رو پیش می برن اومدن تحقیق کردن و دیدن که وقتی از گل و گیاه زنده در محیط کار استفاده میشه عملکرد کارمندانشون بیشتر میشه خوب این براشون عالیه شما چرا از گل و گیاه توی زندگیتون و محیط کار استفاده نمیکنید؟
مغز ما نیاز به شارژ کردن داره یعنی چی؟ این هستش که وقتی رو یه موضوع تمرکز میکنیم مغز ساعت ها مشغول اونه یا دغدغه ذهنی داریم خوب باید اینا رو یه جوری به مغز خسته بد بختمون رو شارژش کنیم بله گل و گیاه همین شارژر مغز ما هستش که وقتی وارد محیطی میشید که پر از گل و گیاه زیبا تزئین شده مغزتون باز میشه ( به قول معروف )
یک مساله مهم دیگه هم که هست الان در دنیا در مورد کارمندی کار کردن مفید مد نظر هستش دیگه اصلا مهم نیستش که شما چند ساعت در یک جا حضور دارید مهم این هست که در اون ساعتی که هستید عملکردتون چقدر بوده و بر اساس اون شما رو ارزیابی میکنن و درستش هم همینه چون مجسمه هم میتونه ۲۴ ساعت در یک جا باشه این که مهم نیستش!
شرکت هایی رو دیدید که کلا پر هست از دیوار ها و بدون هیچ پنجره ای خوب شانس موفقیت و عملکرد بالای کسانی که در محیط پر از پنجره و با تم طبیعت و گیاهان ۵ برابر بیشتر از اون یکی افراد هست که در محیط های بسته و تاریک در حال انجام کار هستند.
برای میز های کارمندانتون همیشه گل زنده یا از انواع کاکتوس ها و یا صنوبر استفاده کنید زیرا در تحقیقات نشان داده شده است که این کار باعث افزایش عملکرد در محیط کار برای افرادی که استخدام کردید می شود.
در سال ۲۰۱۱ یک آزمایشی گرفته شد که در آن دو گروه از کارگران را برای یک آزمون آماده کردن و یکی رو در محیط کاملا خشک و با یک میز چوبی قراردادن و دیگری رو تو محیط طبیعت با میزهای احاطه شده از گل و گیاه قرار دادن خوب نتیجه آزمایش همونطور که می دونید برای کسی خوب بود که در محیط پر از گل قرار گرفته بود.
محیط کار رو به حالتی طراحی کنید که افراد در آرامش کامل قرار بگیرند و در محیط هایی که صدای ماشین و چیز های خشن دیگر باشند مشخصا عملکردشون با مشتری و ارباب رجوع مناسب هم مناسب نخواهد بود.
زمانی که مغز شما خسته می شود نیاز به ترمیم دارد و این کار با استراحت و خوابیدن انجام می شود ولی در محیط کار و در طول روز هم این موضوع به وجود میاید ببینید مغز ما مانند یک رم کامپیوتر هستش و همطونطور که رم بعد از ریستارت کردن اطلاعاتش پاک می شود و مغز ما با این تفاوت که حافطه کوتاهش خالی میشه و تو نا خداگاهمون اطلاعات باقی می مونه خوب تو طول روز تصور کنید که کلی کار کردید و خسته اید و نیاز به استراحت دارید ولی خوب تو محل کار که نمیتونید بخوابید و پاهاتون رو دراز کنید 🙂 برای این مواقع گل و گیاه بهترین گزینه هستش که چند لحضه ای ذهن خودتون رو باید به اونا بسپارسید تا انرژی های منفی رو از بدن شما خارج کنن و به راحتی بتونید در طول روز به کارهاتون برسید.


تاثیر این گیاهان بر روی ذهن مشتری هم تاثیر میزارد و شما تصور کنید یک مشتری ناراضی دارید و این مشتری بعد از وارد شدن به دفتر و محیط کاری شما تحت تاثیر فضای مثبت دفتر کار شما قرار گیرد. خوب به نظرتون فرقی در رفتار اون فرد نمیکند؟ ؟
انواع گل هایی که میتونید در محیط کارتون ازشون استفاده کنید به نظر من بونسای و انواع کاکتوس ها برای روی میز هستش و از انواع گل های ایستاده نسبت به نور محیطتون میتونید تهیه کنید.
امیدوارم که خوندن این مقاله حالتون رو خوب کرده باشه 😉
دگر خدمات تیم ایران پردازه:

طراحی سایت در زنجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر